Casually Explained: Introverts and Extraverts

Avaldati 9 veebr 2018
And he makes the big return on his bday!
Fair number of people mentioning the spelling of extravert as extrovert, which is much more common and I probably should have used it in hindsight, but for context, extravert with an A is usually preferred for the "I'm doing a psych report" format, while extrOvert is more common in everyday common use to mean outgoing.
Subscribe to Mr. Explained: goo.gl/IEE7wl
Find me here too:
►castbox.fm/channel/Casually-Explained-id1088721?
CasuallyExplained/
CasuallyE
casually_explained
►www.reddit.com/r/casuallyexplained/

Kommentaarid

  • 2020: Everyone must be introvert

  • Isn't it funny how the edgy girls that hate labels would be the ones to label themselves an ambivert just to not feel left out from any social group because of their own lack of confidence?

  • Introverts is basically people who call themselves introverts for upvotes on Reddit

  • 3months of celibacy can make you extrovert

  • Please stop put the word '' introVert'' in your bio man... it's annoying. Only I are legally allowed to do that.

  • In my enneagram test, i am actually 90% extroverted

  • The Louis CK joke xD

  • Extraverts spam the laughing crying emoji when something is funny. While introverts use XD or no emoji at all.

  • Extravert/Extrovert

  • Yeah, i consider myself an introvert because i believe that the majority of the people aren't interesting or just straight off dumb.

  • I'm a Lil' Uzi Vert

  • I hate people

  • I'm no one not introvert not extrovert NO not nothing *I'm unique!!*

  • Ambivert is average.. i rather call myself ambivert its more exciting to talk about.

  • 0:45 I prefer omniverted because... *I DO*.

  • The movie date sounds like a really good date to me. A bit more chatty than ideal, but ya gotta act human sometimes. It’s just something we have to deal with.

  • Oh, look at that area code lol.

  • Any introvert can be an extrovert if they are around the right people

  • I used to be very socially anxious and introverted, then I had a near fatal experience and my whole disposition and attitude changed for the better.

  • Does anyone even like going to parties these days anyways? Like... even before the pandemic. Because almost every extrovert I've met seem to dislike parties as well.

  • so what am I if I hate talking in person, but ALWAYS talk digitally?

  • another introvert comedian is Rhod Gilbert . he did a documentary on his introversion albeit called 'stand up to shyness' here: eeclone.info/glo/zIHRbZpvmp1-mpg/video

  • Like at home 😅

  • I was today years when I realized its called EXTRAVERT and not EXTROVERT🤯🤯🤯

    • @Twisha Gajjar - No problem.

    • @A. Ryan thanks for explaining! 👍🏻

    • Correct. Extravert is the correct spelling. "...but as any Latin scholar can tell you, ExtrAversion is much more in line with what Carl Jung meant by the term. Extra means "outside" in Latin, and Intro means "inside". Jung believed IntrOverts turn inward, whereas ExtrAverts turn outward."

  • being an extrovert is telling yourself you’re gonna be upset and not talk to anyone in the morning and then getting into conversations with everyone as soon as you walk into school

  • I'm not an introvert, I just don't enjoy other humans. Not my fuggin fault everyone sucks. >:(

  • Good video but the tone of the was confusing and I couldn’t tell if you were being serious or not at some points.

  • I think I'm a Lil uzi vert

  • Remember: You're not an introvert if you're phone's dry you're just unlikable.

  • I’m definitely an introvert, but I can differ (or relate, I don’t know); I just don’t really have a social energy bar to begin with, meaning that I don’t have any social energy when talking to most people, I immediately become awkward and want to leave. When the person makes an effort to keep in contact with me though, and make me feel like they actually are really wanting to befriend me, it feels like I slowly build up a social energy bar with them Buuut... I haven’t found “that person” yet, and I currently have no friends. Which is not a pleasant feeling at all, I really REALLY want some, but I can’t find the courage to take responsibility for myself and reach out to possible future friendships, I’m completely dependent on the other person to do that. And to top it all off, i’m also highly suspected of having autism :/ which has never been a surprise to me. (I want to clarify that not all introverts are autistic) And to think some people think it’s “cool and quirky” to be like this? NO, IT SUCKS. DO YOU KNOW HOW HARD SOME OF US CAN HAVE IT?

  • I swear I'm right in the middle. Like on the line.

  • EEclone algorithm be like...

  • 4:07 Sheck it out.

  • i'm like the extrovert on 1:30 , but instead of 1 month, it's mostly one or two weeks

  • As an introvert....ive had many extroverts eat my ass.

  • That Louis CK joke took me a while

  • That Louis C.k. joke at the beginning fucked me up lmfao

  • Somebody said that extroverted people tend to use the crying laughing emoji (😂) a lot Idk about everyone else but this isn’t true for me I’m just anxious and want to make everyone sure that I’m just joking I don’t want people to be mad at me

  • I’m not an introvert i just don’t like people But at the same time I want friends Idk my minds confusing

    • stfu, im surprised you didn't say "im not like other girls" too.

  • hell yeah im average

  • "You're probably just on a different sort of spectrum" 🤔

  • I'm an ambivert so eh

  • I like how he halfley jokes throughout his video's

  • 1:15 I busted out laughing And then again at 2:23

  • introverts are not shy people they just like to be alone

  • I really like how all introvert or extrovert quizzes are like What do you like to do: Snorting cocaine on a party that along with my 90 best friends or sitting alone in darkness crying while reading a book.

  • Wait how am I supposed to compare my self to others if I never make friends or anything like that? I don't see how then I figure out whether I am intro or extroverted?

  • I'm in the middle

  • I think I'm a closet extravert. I was always shy and when people/tests say that introverts are drained by social interaction, I would always say, "Hey, that's me!" I've come to realize, however, that social interaction actually energizes me. I love hanging out with people and having fun and making jokes. But I tend to avoid it because of social anxiety. So there's a constant voice in the back of my head to end the interaction soon and go home so that we can end it on a high note, and I won't risk making a fool of myself any longer than I have to. And then when I get home I can decompress. But the sad reality is that I get more and more depressed the longer I go without seeing other people.

  • We needed to know the difference before there is just introverts

  • Ooooo that louie joke

  • The most interesting thing is being an extroverted and have depression. Then just overthink every thing so you can't communicate with people and slowly die inside. Also lose all your mental energy and then end up in your bed to think "why do i think so much".

  • 2021 everyone is an introvert because of the quarantine.

  • I can tell you that I've took multiple introvert/extrovert tests, and the result every single time was 100% introverted. Literally. It calculated a PERCENTAGE. And I aced it....being introverted. I don't have friends and I am forever alone. Send help

  • ○:

  • The dry shade. Lmao I love it.

  • Extraverts are very extra

  • 2:18 I'm introvert and deaf. Thanks for checking in I'm still a piece of garbage

  • Isn't it extrOvert tho?

  • You can tell if someone is an introvert by talking a lot and watching their reaction. More often then not their probably not paying attention to you and are actually roasting you 24/7 in their head.

  • I had an extrovert state in high school and I quickly realized that introvert is the way.

  • Introverts are unhappy more because its almost impossible to actually be alone anymore.

  • You sound like boffy but slightly less dead inside

  • You earned the like at the dozen women joke, which I think is correct 😂😂😂 On a different spectrum 😂 not even pulling the punches

  • oh boy im not doing anything on sunday

  • I dont think im introverted just dont care about what you are saying,cuz i didnt pay attention,and I have poor hearing

  • Introvert: Does a kickflip waiting for someone to notice Extrovert: "You wanna see me do a kickflip?"

  • 0:25 tf

  • Judging you watchig this video, let alone on youtube, your defientily an introvert

  • you're unique. just like everyone else

  • 1:34 wait....People do that?😧

  • Im an introvert, Im embarassed when i speak to ppl even if i didnt say anything embarassing and i avoid social interaction I just want a gf

    • I don't think that necessarily makes you an introvert. You could just be shy or nervous when meeting new people which is normal

  • I dont like sociel interaction or however you spell it

  • Oh boy, I'm not doing anything on Sunday.

  • I used to be extroverted. I would speak to anyone and loved making new friends. However, I changed over 6 years and now I don’t speak much to even my closest friends when I’m with them. I think change between the 2 is possible.

  • I wanna spend time with people but it doest seem like they wanna spend time with me

  • I am gonna live the rest of my life asking myself how the hell I got a wife.

    • Yeah like how to meet a girl when you can't even speak to peple or however you spell it

  • Im extravert with introvert but introvert with extravert. Help

  • Im an introvert and im always gonna rate petting a dog as 11/10

  • I'm a huge introvert and I wish I wasn't one but I can't just help it no matter how I try to change myself, It hurts because I've been like this for a long time and people think I'm so weird and awkward so they stay away from me.. The only time I'm not introverted is if the one person I really really like hangs out with me but he thinks I'm weird :/

    • nooo I'm not trying to sound quirky and I don't even think me being an introvert is cool dude

  • I'm kinda sick of feeling shit all the time and not being able to do anything about it

  • Extravert or Extrovert?

  • Extroverts online belike:..... hi how was your day. Introverts online belike: Lol look me im so werid and quirky..... Now give me attention or else... **GRABS NECK**

  • Extravert is not a word also comic sans

  • Nobody appreciates that Loui CK joke

    • I did, my friend. It was my favorite joke in the video.

  • I think most people that are introverts, are just people that are interrupted by the extroverted types of people. They could be extroverted before, but after their friends, that are also extroverts, are usually pushed away from it. So instead of talking and expected to be interrupted, they close themselves off, practically doing the same, except without people. That's why most people are introverts, and most likely to have also been an extrovert while they were in their youth years, so I think the one or another type thing is true, as it can be explained in this point that I just said. oh god im tired.

    • When to ppl im embarassed even if i didnt do anything embarassing Im not trying to speak anymore

  • I think I’m average, but being an introvert gives me an excuse to not hang out with my friends.

    • The joke is that I don’t have any.

  • I’m extravered

  • I hate socializing, if I don't try and start a convo i wouldnt talk to noone (they either think im boring or dislike me, idk and idc tbh) for example the convo goes like this "Oh, a new phone?" "yeah" "cool, i heard you started your own minecraft server" "yeah" "cool, do you pay for it or use some site and host for free?" "i pay" "cool" Like, it's so annoying. Thought highschool was gonna be different then elementary, but nope!

  • I dont think im introvert cause other people give me energy but i feel like beeing alone. Depression is one hell of a bitch i feel like a woman who cant control her emotion

  • Im probably average but leaning a little to extravert. I talk with a lot of people at school and like to tend to myself at home.

  • Today, I didn’t learn anything new, but thank you anyways

  • I am so weird like if I get to a new place with no friends I be extrovert as fuck and as soon as I get friends I stop talking to other people

  • Being alone exhausts me. Being around people exhausts me. Living just exhausts me.

    • Introvert. Extrovert. Ambivert. Nullvert.

  • How does this have 5mil views he just tells us what we know

  • I used to be extrovert but I became introvert after a few years for a unknown reason.

    • @Ohrius Phantom hmm interesting..

    • That change happens to children. Extraverted become introverts and introverts become extraverts.

  • 2:39 "Being convinced" LMAAAAO I felt that

  • i hate people who think being an introvert is a personality trait and “quirky”

  • Honestly I'm either an extroverted introvert or an extrovert with a social battery. I prefer staying at home and would say no to alot of gatherings but if I wanna go outside I'll probably make a friend

  • I don't even know if I'm an introvert or not, but I know I can socialize I just don't see the necessity to do that, I can spend months without seeing friends but at some moment I will plan on going to visit them and then the cool down stage begins again. I am able to socialize but, why would I need 80 friends when I'm happy with my 5 friends? To increase happiness? Nah And also I met a girl who liked to party and meet a lot of people, she literally called everyone every single day, like, chill man, one day with no calls ain't gonna kill you, I guess I'm chill or (what I discovered recently) ambiverted